14 November 2008

Rain rain rain..

what a lazy morning... it's so cold. i was thinking of going outside or go to mall or something..

Anyways... i can't get maisara out of my mind! lol
i don't know why... i emailed her friend for more information about her.
i want to know what happened. what were her last words, her favorite music, stuffs she did when she was alive... uhh i don't know.

PS: i'll be updating my layouts. i think it's time for that.

13 November 2008


I feel kinda sad today... last night as i was searching for a prayer for the dearly departed i came across someones blog and as i was reading i got curious about her. Her name is Maisara, as i was reading her posts on xanga... i found out that she had cancer. The last post was dated septemeber 18, 2008 and she died on the 19th...

She was a strong woman. Even though she had cancer she still as perky as ever in her posts.
I saw her photos and she is so lovely... to be honest i almost cried when i read some of her friends posts on about missing her and don't wanna see the blog or her facebook coz she knows that it's going to be empty from now on :(.

That when she goes to her house she knows she's not there and it just doesn't feel right.

I mean even though i wasn't there but the feeling... i felt it...

I wish knew her...


This is her xanga : http://www.xanga.com/maisara
and one of here friends xanga : http://www.xanga.com/sarahzehan

18 October 2008

Crappy Tech Support...

Uhh.. i heard rumors but i never thought i'd experienced it first hand!
PLDT mydsl's tech support is clueless, dumb, and down right stupid.

Tsk, i was calling to ask for new DNS servers because the one they gave me was old and i can't even ping it.

uhh, well obviously they didn't help.

Although i was using OpenDNS. i was looking for alternatives.

Anyways if you're on PLDT myDSL and you're browsing is staggering. you might wana try OpenDNS.

Here are their DNS Servers:

14 October 2008

What a day...

Whew, it was an exhausting day today for me...

I just don't get it. I mean i had to wake up early so I'd make a good impression and when i got there, they told me to come back after 1:00 pm.

Uhh, it's like my 4th time to come back since i first applied for the job. They kept saying that i need to practice my enunciation and i tend to talk fast. Well i was nervous, it's a natural reaction sheesh cut me some slack.

For like a month i kept practing, and i guess it paid off.
I was sooo losing hope of getting hired that i just read it sarcastically and at the same time i was nervous.
To my suprise tho they liked it and said "Ok, you're hired."

And i just beamed lol.

Well, i'll be starting next month or sooner. i hope soon because i really need a new job. a good paying one that is.

03 October 2008

Read, read, read...

Lately I've been listening to Flobots. They are an alternative rock/hip hop group that has been rocking the mic since 2000.

The song that i really like from them is "Handlebars".
It's about the idea that we have so much incredible potential as human beings to be destructive or to be creative.

MC johnny 5(a.k.a. Jamie Laurie) said "it's tragic to me that the appetite for military innovation is endless, but when it comes to taking on a project like ending world hunger, it's seen as outlandish. It's not treated with the same seriousness." "...at the same time, I knew there were people at that moment who were being bombed by our own country. And I thought that was incredibly powerful." It is the contrast between these "little moments of creativity, these bursts of innovation," and the way these ideas are put to use "to oppress and destroy people".

Here's the video :P

18 September 2008

I'm Back!

wow! it's been what? 2 months since my last post!
well i was kinda busy with stuffs that's why i haven't posted anything.

To start with i got hooked up with this MMORPG named Cabal Online.

The server i was playing was for Philippines only and it was fun for awhile until i got banned for using "third party software".

Yes, i used a bot to play the game because it was easier that way and as matter of fact 80% of it's population are bots! I guess i was one of those lucky few who got picked up and got banned.

After much cursing and blaming myself, i tried playing a private server.
For three weeks i was playing nonstop and like all private servers, it gets boring and then you'll stop playing and look for another private server.

So after that i tried playing "Assassin's Creed" and man, this game rocks!
The storyline rocks i mean. Although the graphics are fine but yeah, the storyline is important.
It got me playing for like 4 hours and then i got this stupid error and when i googled it, it was just not me who got the error. It seems i got the pre-release version of the game a.k.a. "pirated". That's why i can't play the game in full. So i said to myself *uck the game and move on.

So i did and i started playing "Tom Clancy's Rainbow Six Vegas 2". well the game is ok and so are the graphics and the storyline too and yeah i finished it. :)

So what next? I don't know... maybe practice my english. My final interview was today and i didn't go. Why? Because I think I'm not ready yet. The guy at Western Wats told me to practice on vocal variety and he said i should sound professionally and should be friendly over the phone.

I was like wtf I'm doing wrong here... anyways, just to be on the safeside. I think i'll do what he says. I need that job and yes it's a call center. lol

15 July 2008

Jogging Noob!

I never thought that i would be waking up in the wee of the morning just to Jog..

I wana lose weight and someone told me that i can do that by jogging. So i tried it and all i can say i that it's frigging exhausting
but it also makes you feel good.

i thought my lungs was about to burst!
Tsk, i should have not smoked through the years.

Hmm.. what food should i eat? i mean after jogging?

i have no idea if i'm doing the right moves or what :P

Tips anyone?

11 July 2008

I'm Getting Old

Oh yeah, today is my birthday. im now 24 years old.. damn.. im that old already?

i got gazillion text messages greeting me and asking where's the party at.

ahahaha my cellphone froze for like 5 minutes due to that i had to restart it.

well, i got no plans on celebrating, maybe I'd treat myself to the movies but that's it coz I'm trying to stay away from liquor and cigarettes and I think i am at my limit at drinking already also i lost one of my molars due to smoking. so i think it's time for me stop :P

Just another ordinary day :)

05 July 2008

Crappy Day

Tsk, it's almost 2 am and I'm so sleepy. i would die for a cup of coffee right now.

why i'm still up? well here's the list

1. I have to remove this damn virus that's infesting our networked pc's

2. I still can't figure out the HTML code for my overlay profile on friendster. (i punched the the flat screen twice for this. lol)

3. I went crazy with DIGG. i added like 205 friends in what 5 minutes?( i don't know what to do with digg actually)

4. I'm excited to watch Hancock and Wanted but i don't have the money to buy tickets or even buy popcorn for myself.(i'm broke remember..)

5. Reading an e-book on how to get more traffic on you blog.

6. I just found out that the virus is brontok... oh man...

7. and my back is really itchy... i don't know why... :D

ahhh.. life is good, don't you think?

oh yeah my b-day is coming up.

I'd gladly accept iPod Touch as a gift, ahahaha!

03 July 2008

Diablo 3 Coming Soon

Blizzard finally announced the much anticipated sequel of Diablo 2.

It has also announced the Official Website of the game.

I saw the trailer and i can't wait to play the game. here are some screenshots:

Credits to Blizzard for the images ;)

"Two decades have passed since the demonic denizens, Diablo, Mephisto, and Baal, wandered the world of Sanctuary in a vicious rampage to shackle humanity into unholy slavery. Yet for those who battled the Prime Evils directly, the memory fades slowly and the wounds of the soul still burn.

When Deckard Cain returns to the ruins of Tristram’s Cathedral seeking clues to new stirrings of evil, a comet from the heavens strikes the very ground where Diablo once entered the world. The comet carries a dark omen in its fiery being and it calls the heroes of Sanctuary to defend the mortal world against the rising powers of the Burning Hells – and even the failing luminaries of the High Heavens itself."

The game is very promising. i hope if it ever comes out my pc can take the system requirements.

02 July 2008

Broken Heart Syndrome is Real!

Oh yeah... i thought my friend was only kidding when she told me about it.

So i looked it up and found out that it was real, and there were tests to prove that it's real.

Although it doesn't entirely revolve around "Love".

it involves a lot of things like armed robbery, suprise party, grieving on someone's death.

damn, i guess i had one when i was young lol. i got this heartburn feeling when my girl left me for another guy. :P

anyways the article is more that three years old but if you haven't seen it here's the link >BHS<

30 June 2008

Random Rants

hmm... another boring day goes by. you know sometimes I'm beginning to think that it will always be like this until i die or something.. tsk, or because I'm just too lazy to look for work... yes, i'm jobless!

well anyways, I'm too tired to compose for those new tracks and also the subwoofer got busted so it would be crappy if I'm going to use normal pc speakers. 

To add it all up, a dead rat died at the ceiling of our room and none of us is going up there to clean it. :P

uhh.. this is tiring.

29 June 2008

Pacman Owned Diaz!

Wow.. 4 titles in 4 divisions! Actually i never assumed that he would win this fight but hey...
he's the man :P

Another achievement for the Filipino people!

more info on his page at PACLAND or at AP

more info on his page at PACLAND or at AP